|
Świ@t bez tajemnic Projekt pn. „Świ@t bez tajemnic” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
Informacje o projekcie: Oś priorytetowa: XI Edukacja Kwalifikacje Umiejętności Działanie: XI.1 Wysoka jakość edukacji Poddziałanie: XI.1.2 Kształcenie ogólne
Beneficjent: Gmina Andrespol Okres realizacji projektu: 01.08.2016 – 30.06.2018
Cel projektu Podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do uczenia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Poprawa przygotowania 194 uczniów (101 kobiet, 93 mężczyzn) SP w Wiśniowej Górze do efektywnego funkcjonowania na rynku edukacyjno – zawodowym w okresie od 1.08.2016r. do 30.06.2018r. poprzez polepszenie warunków nauczania w obszarze TIK, rozwój kompetencji kluczowych matematyczno-przyrodniczych, cyfrowych, językowych i w zakresie uniwersalnych postaw / umiejętności, tj. kreatywności i innowacyjności oraz indywidualizację pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym młodszymi i niepełnosprawnymi. Projekt odpowiada na problemy z RPO WŁ m.in. poprzez wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych między miastem a wsią, lepsze przygotowanie uczniów do dalszej edukacji. Zakładając rozwój u uczniów szkoły ogólnej z woj. łódzkiego kompetencji kluczowych na rynku pracy i indywidualizację pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, projekt jest spójny przedmiotowo i podmiotowo z w/w celem RPO WŁ, dzięki czemu przyczyni się do jego osiągnięcia.
Planowane efekty Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych: 64 osoby (33 kobiety, 31 mężczyzn). Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu: 194 osoby (101 kobiet, 93 mężczyzn). Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1 szkoła. Liczba uczniów SP w Wiśniowej Górze ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym młodszych i niepełnosprawnych, u których nastąpiło zmniejszenie o min. 10% / 15% (program roczny / 2-letni) dysproporcji edukacyjnych w zakresie jęz. polskiego i zniwelowanie o min. 5% / 8% (program roczny / 2-letni) dysfunkcji rozwojowych w zakresie wad wymowy, zaburzeń procesów percepcyjnych i umiejętności społecznych w okresie realizacji projektu: 46 osób (15 kobiet, 31 mężczyzn). Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie: 194 osoby (101 kobiet, 93 mężczyzn) Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt IK do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1 szkoła. Liczba szkół i placówek objętych wsparciem zlokalizowanych na terenach wiejskich w okresie realizacji projektu: 1 szkoła. Liczba osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych objętych wsparciem w programie: 46 osób (15 kobiet, 31 mężczyzn). Liczba uczniów SP w Wiśniowej Górze ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym młodszych i niepełnosprawnych objętych terapią logopedyczną, pedagogiczną, socjoterapią i zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi z języka polskiego w okresie realizacji projektu: 46 osób (15 kobiet, 31 mężczyzn). Liczba godzin zajęć w ramach kół zainteresowań i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, języka angielskiego, przyrody oraz informatyki kształtujących kompetencje kluczowe oraz postawy / umiejętności pożądane na rynku pracy i edukacyjnym tj. kreatywność i innowacyjność dla uczniów SP w Wiśniowej Górze w okresie realizacji projektu: 2840 godzin. Liczba godzin zajęć specjalistycznych (terapii logopedycznej, pedagogicznej, socjoterapii) oraz dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w ramach indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym młodszym i niepełnosprawnym z SP w Wiśniowej Górze w okresie realizacji projektu: 640 godz. Liczba szkół doposażonych w pomoce dydaktyczne do wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie realizacji projektu: 1 szkoła.
Wartość projektu 431 043,75 zł.
Wkład Funduszy Europejskich 400 870,69 zł.
UWAGA! Zajęcia oznaczone jako "roczne" dotyczą uczniów, którzy w związku z tokiem nauki tylko przez okres jednego roku szkolnego będą mogli brać udział w projekcie. Np. uczniowie z klasy VI w roku szkolnym 2016/2017 będą brały udział w zajęciach, ale w roku szkolnym 2017/2018 nie będą już objęte projektem, w związku z przejściem uczniów do klas VII. To samo dotyczy uczniów, którzy w roku szkolnym 2017/2018 zostaną przyjęci do I klasy - uczniowie będą brali udział w projekcie jedynie przez okres jednego roku szkolnego, z uwagi na termin zakończenia projektu w 2018 r. |
BIP
Kontakt
Urząd Gminy Andrespolul. Rokicińska 126 95-020 Andrespol tel. 42 213 24 40 fax. 42 213 24 34 e-mail: ug@andrespol.pl Facebook
500 plus
GZZK
ePuap
Gminna Karta Dużej Rodziny
Karta Dużej Rodziny
Detektor burzowy
Kluby sportowe
Zielona Linia
|